- ASSO HERREGUD.. (LÅNGT INLÄGG)

Hejhej. Ja, ni undrar säkert varför min rubrik fick heta så? Jo, därför jag är inte bara LITE jobbig.. Ni vet att jag har spelat fotboll. Först så spelade jag i Vasalund IF, i kanske 3 eller 4 år? Sen så bytte jag till AIK, och där spelade jag i ungefär 4 år. Och fotbollen var verkligen mitt liv. Jag tränade hela tiden, jag bara älskade fotbollen. 

Men efter ett tag började jag tröttna, för att det blev alldeles för mycket fotboll. Så jag slutade i april år 2009. Sen kom jag tillbaka nu i typ oktober/november, och provade i kanske 1 månad. Men jag var lite trött på AIK, och var lite sugen på att prova i bajen. Jag och pappa har alltid haft lite kontakt med hammarbys tränare Johan. Så jag och pappa ringde upp Johan och berättade att jag ville prova i bajen, men då sa Johan ''Rebecca behöver inte komma och träna, det räcker med att vi träffas och pratar''. Så jag och pappa åkte till stan, träffade Johan, och vi tre gick och käkade och satt och snackade om fotbollen dåra.. Så vi bestämde att när deras uppehåll var slut, skulle jag komma och träna. Så jag skulle spela klart i AIK tills deras uppehåll var slut. 

Men jag kände att nej, jag pallar inte. Och jag slutade IGEN.. Och sen jag slutade så har jag verkligen tänkt, tänkt och tänkt, och asso jag vet att jag vill spela fotboll. Det är liksom det jag vill göra. Fast jag ska inte börja i AIK, utan nu går jag till bajen på direkten.

Så för bara en liten stund sen så smsade jag Johan, och skrev att jag saknar fotbollen, jag vill komma ner och prova. Då ringde Johan upp mig, så pratade vi i telefonen i kanske en halvtimma eller något, och vi bestämde att jag ska komma ner och prova efter jullovet. Och både jag och Johan förstod felet med det hela. Både han och jag tror bara att jag är sjukt trött på AIK och vill gå till bajen. Asso när han sa det, då fattade jag verkligen. Egentligen så vill jag verkligen spela fotboll, för annars skulle jag ALDRIG hålla på såhär. Typ sluta fram och tillbaka. Om jag inte skulle vilja spela fotboll, då skulle jag verkligen ha bestämt mig för att jag inte ska börja igen. Men jag går ju runt och tänker på det absolut hela tiden. Som ni märker så har jag otroligt svårt för att ta beslut.. Och Johan sa såhär ''Du är tonåring, du är liksom bara 13 år. Det är inte så konstigt att du inte kan bestämma dig, det kan va så för alla tonåringar, men nånstans vill du spela fotboll, för då hade du inte gått runt och känt dig såhär osäker på om du verkligen tog rätt beslut när du slutade''. Det är faktiskt sant. Jag vill.

Min dag
Haha, jag ska inte bara snacka om mina problem.. Men idag sov albin hos mig, och det var kul. På morgonen så var vi bara inne. Vi var inne till typ halv 3 haha! Sen så gick vi ut, och bara gick runt ett tag, sen gick Albin hem, och jag var ute ett tag till. Jag kände att jag behövde luft och vara ute lite.
Det var då jag verkligen gick runt och tänkte på det här med fotbollen. Så jag gick runt lite i bergshamra. Sen gick jag in och gjorde lite matte, städade mitt rum, åt middag, och sen kollade jag på film. Och nu sitter jag här. Men nu ska jag sova. Puss på er / Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0