Nu får jag äntligen erkänna!

Japp, nu får jag berätta allt. Philippa fyller ju år idag, så då har jag, Jessica, Julia, Siri och Mathilda bestämt att vi skulle överraska henne. Och det gjorde vi igårkväll. Såhär såg kvällen ut:

Siri har varit med Philippa hela dagen, dom var i stan och shoppade. Medans dom gjorde det var jag, Julia, Jessica och Mathilda hemma hos Siris mamma och fixade oss, lagade mat och gjorde det mysigt. Det var faktiskt riktigt roligt. Men aa, vi fixar och så.

Sen så får Julia ett sms av Siri där det står ''Vi kommer om en kvart''. Och vi typ ställer oss och skriker ''Shit shit shit!'' för vi hade inte dukat, vi hade inte tänt några ljus än, vi hade inte värmt bröden, så vi sprang typ runt lite.. Sen så smsar Siri Julia ''vi är i porten nu''. Så då kommer dom in i hallen, och då sitter jag, Julia, Jessica och Mathilda i soffan i vardagsrummet, där är det ljus tända och matbordet dukat med mat på. Så då kommer dom in där, och vi bara sitter där och kollar på henne först, sen sprang alla mot henne och skrek ''GRATTIIIS!''.

Vi sätter oss och äter maten. Det blev tacos. Det var jättegott! Och där satt vi och skrattade för det mesta. Det var jättetrevligt.

Sen så började vi dansa! Det var skitkul. Vi körde ringen och dansade och hade roligt! Sen så spelade vi upp låten som vi hade gjort till Philippa. Philippa blev jätteglad. Sen så forsatte vi dansa och hade roligt.

Sen började vi städa och så.. Sen så gick vi till en ungdomsgård som Julias farbror jobbar på. Och där satt vi och skrattade och hade kul. Vi körde kort och snackade med några.

Sen så ringde pappa och sa att jag skulle åka hem om ett tag.. För mina systrar var hemma och var barnvakt till våran lilla kusin Moa. Fanny och Moa hade roligt, men det hade inte Emelie. Så jag var tvungen att åka hem. Sen så satte jag mig här vid datorn och började ladda över alla bilder till datorn. Jag gör ett nytt inlägg snart och visar alla bilder.

Men det var iallafall en uuunderbar kväll! Skitroligt var det. Men nu ska jag börja ladda över bilderna. Puss på er /R


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0