- En ängel

Från Julia Lundin till Rebecca Underbar Karlsson

Alltid har du funnits där. När jag låg längst ner räckte du fram din hand och drog upp mig och visade vad livet var värt att kämpa för. Dig. När jag ser dig så ser jag inte dig på det viset de flesta nog gör, jag ser en ängel. En riktig ängel. Så änglalik. Jag står bakom dig vad som än händer, det är min plikt. Du sprider lycka runt omkring dig. Få upp ögonen för dig själv Rebecca, du är bäst. Jag hjälper dig igenom allt, när du behöver mig så ska jag redan finnas där. Våra tider med bråk är förbi, jag ska kämpa för dig som aldrig förr. Jag är inte lycklig utan dig. Tro mig, det har jag märkt. Vänd på situtationen, om jag inte skulle haft dig. Var skulle jag stå då? Var?! Nej juste, jag vet inte. Jag skulle vara lost. Du har hjälpt mig se livet från ett helt annat perspektiv. Ibland är det svårt gumman, det vet vi båda. Men de som gäller då är att hålla hårt i varandras händer och lova varandra även fast vi verkligen skriker på varandra att aldrig släppa greppet, för innerst inne älskar vi varandra sjukt överdrivet mycket. Vår humor är så ironisk, folk måste tro vi är helt dumma i huvudet när vi går och slänger kommentar mot kommentar till varandra, medans vi får magkramp för all skratt. Ibland är det riktigt knas mellan oss, men när de verkligen behövs finns vi där för varandra, trots bråk. Jag svär jag tar balans över ditt liv när du balanserar. Mitt mål är du och jag gav inte upp, du är det underbaraste gud skapat. Helt sjukt.. Vem man nu ska tacka, TACK! Tack för att du skapat denna underbara människa. Jag är riktigt tacksam för du står ut med mig trots mina utbrott och attityd. Försöker hitta ord för vad du & jag är.. Universum, det stämmer ganska bra. Har det något slut? Nej - precis som du och jag så har det inte det. De bästa stunderna är när du och jag skrattar, sådär härligt som man bara kopplar bort allt annat. För dig gör jag det mesta, allt är ett riktigt stort ord att lova. Men det är inte långt ifrån allt, de lovar jag. När du tittar mig i ögonen och säger att du älskar mig, det är då jag känner att de är dig man kallar äkta vän. Vi förstår varandra på ett så bra sätt, timmarna flyger förbi när vi börjat snacka. Jag tror helt seriöst jag vet snudd på allt om dig, och du mig. Jag är tacksam för du berättat dina problem för mig, och att jag hjälpt dig på de bästa sätt du föreställt dig. Jag har berättat min allra djupaste hemlighet för dig, när jag mådde som sämst. Jag vet att du håller de för dig själv, du skulle aldrig någonsin berättat de för någon annan. Tårarna vi spiller för varandra är ett tecken på riktig vänskap, glöm inte det. Jag ska göra allt så du orkar dig igenom de här skitlivet. Bara jag har dig så är jag villig att kämpa, försöka. Jag älskar dig precis som du är & just nu är vår vänskap stark som aldrig förr. Kämpa, satsa.. Det är de rätta orden just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0